Ukrainos karo veterano Evgen Dykyj 2024-11-24 kandus pastebėjimas jo facebook sienoje:
Kaip rašė mūsų gyvas klasikas: „liaudis priėmė sprendimą mirti. Kas aš toks, kad ginčyčiau liaudies valią? Nesitikiu šita internetine žinute ką nors paveikti. Na, pamanyk, mano miestas nusprendė palaidoti 14 milijardų grivinų mūsų mokesčių metro „žaliosios linijos“ tunelyje – dabar, 2024-ųjų lapkritį, kai balansuojame ant karinio pralaimėjimo ir nacionalinės katastrofos slenksčio.
Nieko naujo, neįprasto ar nepaprasto, tik viena iš tūkstančių tų pačių turtingiausio Ukrainos miesto išlaidų rūšių, viena iš dešimčių tūkstančių tokių pačių išlaidų rūšių kituose užnugario miestuose. Visi mūsų miestai mąsto taip pat, kaip pafrontės Pokrovskas, kurio merija dar liepą sumokėjo už naujų gėlynų įrengimą, o rugpjūtį paskelbė apie gyventojų evakuaciją.
Visas mūsų užnugaris yra vienas didžiulis Pokrovskas, kur iki paskutinės dienos prieš evakuaciją tęsis karo nebuvimo imitacija ir taikaus gyvenimo šventė. Savotiškas „Titaniko stilius“, kai orkestras grojo iki tol, kol galiausiai laivas paniro į ledinį vandenį. Tiesiog vienos merijos teturi tik gėlynams, o kitos gali daug pinigų užkasinėti požeminiuose tuneliuose ir tai darys iki pat ordos okupacijos.
Taigi ši žinutė skiriama išimtinai istorijai. Jei kada nors tolimoje ateityje emigracijoje koks nors istorikas rašys nebeegzistuojančios šalies istoriją ir ieškos paaiškinimo Ukrainos pralaimėjimui egzistenciniame kare, tegul pasinaudoja šia nuoroda, o ne ieško priežasčių Trumpe, retrogradiniame Merkurijuje ar kituose išoriniuose veiksniuose. Mūsų karas, mūsų mokesčiai, mūsų pasirinkimas, mūsų pralaimėjimas. Savas savam pagal save.
Darbai tęsiasi ant žemės ir po žeme: kas vyksta metro statybose Vinohradare
Galina Vorona, BigKyiv 2024-11-23
Metro statyba Vinohradare įgauna pagreitį. Šiuo metu statybininkų darbas sutelktas dviejose baruose – antžeminiame ir požeminiame.
Apie statybų eigą papasakojo darbus vykdanti bendrovė „Autostrada“.
Konkrečiai statybininkai stato 42 metrų šachtos vamzdį virš tunelio tarp „Syrets“ ir „Mostytska“ stočių.
Kaip paaiškino „Autostradoje“, tunelis bus iškastas naudojant tunelio gręžimo skydą (uždaru būdu). Baigus statyti kairiosios linijos tunelį tarp būsimos „Mostyckos“ ir „Syrets“ stočių, tunelio gręžimo skydas bus išmontuotas ir iškeltas į paviršių per šachtos vamzdį.
Bendrovė primena, kad dešinės linijos tunelis tarp šių stočių jau nutiestas.
Šachtos vamzdis statomas keliais etapais. Pirmiausia statybininkai betonuoja laikinąją šachtą, įgalinančią įgręžti sieną grunte gręžimo polių metodu. Ta polių sistema suformuos ištisinę betoninę sieną, kuri sulaikys gruntą ir neleis požeminiam vandeniui patekti į būsimą šachtą. Įgręžus polius bus iškasamas gruntas. Kas 4 metrai konstrukcija bus sutvirtinta gelžbetonio juostomis, o iš apačios dar sustiprinta specialiu karkasu.
Taip pat darbai tęsiami dviejų lygių tunelyje (tarp „Mostickos“ ir „Prospekt Pravdy“ stočių), kuris statomas atviruoju būdu. Kolkas ten baigiama montuoti hidroizoliacija iš polivinilchlorido membranos.
Tokia hidroizoliacija apgaubia tunelį iš išorės kaip ištisinė įvorė iš autonominių sekcijų, kurias galima atskirai atstatyti net ir baigus statybas. Kiekvienai sekcijai numatyti atvamzdžiai, iš kurių per tunelio apvadą bus išvesti vamzdeliai. Jei hidroizoliacija būtų pažeista, per tuos vamzdelius bus galima įpumpuoti ertmes užpildysiančios dervos arba akrilato gelio.
Įrengus hidroizoliaciją, prasidės dviejų lygių tunelio armavimas ir betonavimas.
Bendrovė taip pat pridėjo fotoreportažą iš statybvietės.
Primenama, kad 2023 metų gruodį komunalinių paslaugų įmone „Kyjivo metropolitenas“ teismo keliu nutraukė sutartį su AB „Kyjivmetrobud“. Priežastis – netinkami statybos darbų atlikimo terminai.
Teismas įpareigojo preliminarų Vynogradaro metro statybos rangovą grąžinti Kyjivui 139 mln. grivinų. Taip pat iš rangovo reikalaujama sumokėti miestui dar ir daugiau nei 79 mln. Grivinų.
Naują konkursą dėl Syrecko-Pečiorų linijos Vynogradaro mikrorajono kryptimi tiesimo darbų tęsimo, kurių bendra vertė 13 956 mln. grivinų, Ukrainos sotinės metropolitenas paskelbė 2024 m. birželio 13 d. Jį laimėjo bendrovė „Autostrada“, atnaujinusi avarinį tunelį tarp „Demiivska“ ir „Lybidska“ stočių. Rugpjūčio 15 d. paskelbta, kad su ja buvo sudaryta sutartis dėl metro statybos Vynogradare užbaigimo. 2024-ųjų lapkričio pradžioje pasirodė informacija apie „žaliosios“ metro linijos statybos atnaujinimą.
Vidmants
Genys margas, o Ukrainos visuomenė gerokai margesnė už genį.